Informații contact
Șef – Mihaela Ichim
Componenta – Copil
Adresa – Piatra Neamț, Alexandru cel Bun, 11
Email – asistentamaternala@dgaspcneamt.ro
Telefon fix – 0233/229217 int. 144; 146; 153
Telefon mobil – 0727.227.196
Fax – 0233.237.438
Program de lucru – Luni – Joi – 08.00 – 16.30, Vineri – 08.00 – 14.00
Atribuțiile serviciului:
-asigură și coordonează implementarea strategiilor naţionale şi judeţene în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor, respectiv, creşterea calităţii vieţii copilului prin acodarea serviciilor de protecţie şi îngrijire a acestuia la asistent maternal profesionist;
-asigură aplicarea metodei managementului de caz prin coordonarea activităţilor de asistenţă socială şi protecţie specială desfăşurate în interesul superior al copilului aflat în plasament la asistent maternal profesionist.
Categoriile de beneficiari ai serviciului:
-copiii separaţi, temporar sau definitiv, de părinţii lor, ca urmare a stabilirii în condiţiile legii a măsurii plasamentului, și familiile acestora;
-copiii pentru care a fost dispus, în condiţiile legii, plasamentul în regim de urgenţă, şi familiile acestora;
-tinerii care au împlinit vârsta de 18 ani şi care beneficiază, în condiţiile legii, de măsura plasamentului la asistenţii maternali profesionişti, până la terminarea cursurilor liceale sau
profesionale.
Servicii oferite:
1)Servicii oferite de asistenți maternali profesioniști: găzduire, hrană, igienă, îmbrăcăminte, socializare, educaţie, petrecerea timpului liber.
2)Servicii oferite de manageri de caz/responsabili de caz şi de ceilalţi specialiști: monitorizare, consiliere, informare, suport, a copiilor aflați în plasament la asistenți maternali profesioniști; asistență și sprijin părinţilor copilului separat temporar de familie.
Modalități de sesizare a cazurilor pentru care se impune măsura de plasament:
-solicitare directă din partea copilului și/sau a familiei/reprezentantului legal; referire din partea unei alte instituții publice/private sau serviciu din cadrul D.G.A.S.P.C. Neamț; semnalare/sesizare scrisă sau telefonică din partea unor alte persoane decât membrii familiei/reprezentantul legal; autosesizare.
Conținutul dosarului copilului pentru instituire măsură de plasament la asistent maternal profesionist:
Sesizare/solicitare;
Dispoziție pentru aprobarea Planului de servicii privind copilul;
Planul de servicii;
Fişă medicală sintetică/ adeverință medicală/referat medical pentru copil;
Adeverință de elev/Caracterizare școlară pentru copil;
Anchetă socială/Fișa de evaluare inițială privind situația copilului;
Certificatul de naștere al copilului, extras pentru uzul organelor de stat, carte de identitate
în copie;
Copie carte de identitate a copilului (dacă este cazul);
Acordul copilului care a împlinit vârsta de 10 ani pentru instituirea măsurii de plasament;
Acordul/dezacordul părinților cu privire la măsura de protecție propusă;
Opinia rudelor până la gradul al III- inclusiv identificate, cu privire la măsura de protecție
care urmează a fi instituită;
Copii dupa actele de identitate ale părinților;
Adeverințe medicale/adeverințe de venit/adeverințe de stare materială pentru parinții
copilului;
Alte documente relevante pentru situaţia copilului şi a familiei din care provine.