Skip to content
  • Despre noi
  • INFO COVID – 19
tel: 0233.217.842 / 0233.229.217|office@dgaspcneamt.ro
Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Neamţ Logo
  • Acasa
  • Organizare
    • Aparatul propriu de specialitate
      • Biroul Adopție, Post Adopție
      • Biroul de Asistență și Management de Caz pentru Copilul aflat în Plasament Rezidențial
      • Biroul Juridic Contencios
      • Biroul Prevenire instituționalizare copii, coordonare servicii publice de asistență socială
      • Serviciul Registratură, Relații cu Publicul și Evaluare Inițială
      • Serviciul Financiar – contabil
      • Serviciul Management Resurse Umane și Salarizare
      • Serviciul Strategii, Proiecte, Coordonare, Controlul calității serviciilor sociale
      • Compartiment Achiziții Publice și Contractare Servicii Sociale
      • Compartiment Audit
      • Serviciul de Management de caz pentru Copilul la Asistent Maternal Profesionist
      • Compartiment Controlul Calității Serviciilor Sociale
      • Serviciul pentru copilul maltratat
      • Compartiment Management de caz persoane vârstnice
      • Compartiment Monitorizare servicii sociale și incluziune socială
      • Compartiment Monitorizare, Analiză statistică, indicatori asistență socială
      • Compartiment Proiect „Centrul Zonal de Mobilizare a Resurselor Locale pentru Servicii Integrate Destinate Copilului în dificultate”
      • Secretariatul Comisiei de Evaluare a Persoanelor adulte cu handicap
      • Secretariatul Comisiei de Protecție a copilului
      • Serviciul Administrativ – Aprovizionare
      • Serviciul Asistență și Management de Caz pentru Copilul aflat în Plasament familial
      • Serviciul Buget și Plăți Prestații Sociale
      • Serviciul de Evaluare Complexă a Copilului
      • Serviciul de Evaluare complexă a persoanei adulte cu handicap
      • Serviciul de Evaluare și asistență psihologică
      • Serviciul de Evidență și stabilire beneficii asistență socială
    • Unități destinate protecției copilului
      • Centrul de recuperare de zi pentru copilul cu dizabilități Piatra Neamț
      • Complex de servicii „Ozana” Târgu Neamț
      • Centrul rezidențial pentru copilul cu dizabilități Piatra Neamț
      • Complex de servicii „Elena Doamna” Piatra Neamț
      • Complexul de servicii „Romanița” Roman
      • Complex de servicii pentru copilul delicvent
      • Complex de servicii de zi Piatra Neamț
      • Complex de servicii „Familia mea” Roman
      • Complex de servicii „Ion Creangă” Piatra Neamț
    • Unități destinate protecției persoanelor adulte
      • Centrul de îngrijire și asistență Bozieni
      • Centrul de îngrijire și asistență Oșlobeni
      • Centrul de Îngrijire și Asistență Târgu Neamț
      • Centrul de recuperare și reabilitare a persoanelor cu handicap Păstrăveni
      • Centrul de recuperare și reabilitare neuropsihiatrică Războieni
      • Centrul zonal de asistență a persoanelor aflate în dificultate
      • Complex de servicii pentru persoane adulte cu handicap Roman
  • Informații de interes public
    • Organigramă
    • Regulament de Organizare și funcționare
    • Regulament intern
    • Legea 544/2001
    • Buget, investiții, situație financiară
    • Codul etic si de integritate
    • Transparenta salariala
    • Anticorupție și integritate
    • Declarații de avere și de interese
    • Proiecte, Strategii
    • Rapoarte de activitate
    • Furnizori Servicii Sociale
    • Hotărâre cost-adult 2022
    • Hotărâre cost-copil 2022
    • Protocol de Colaborare Furnizare Date Registrul Național Evidența Persoanelor
    • Responsabil protectia datelor personale
  • Știri
    • Anunturi
    • Mass-media
  • Documente
    • Formulare
    • Declaratii de avere si interese
  • Calendar
  • Sesizare
  • Proiecte
  • Contact
  • EN
  • RO

Etape pentru obţinerea certificatului de încadrare în grad de handicap

Acasa|Organizare|Aparatul propriu de specialitate|Serviciul de Evaluare complexă a persoanei adulte cu handicap|Etape pentru obţinerea certificatului de încadrare în grad de handicap
Etape pentru obţinerea certificatului de încadrare în grad de handicapdgaspcneamt2019-01-10T11:31:16+02:00

Etape pentru obţinerea certificatului de încadrare în grad de handicap - persoane adulte

  1. Depunerea dosarului
  2. Evaluarea complexă
  3. Predarea dosarului către CEPAH în vederea stabilirii încadrării în grad de handicap

1. Depunerea dosarului prin care se solicită evaluarea

Unde se depune:

  • la sediul DGASPC Neamţ – Piatra Neamţ, str. Al. Cel Bun nr. 11 (birou 35)

luni – joi orele 8,30 – 13,00;

telefon: 0733.012.137

  • la unul din punctele de lucru ale DGASPC Neamţ situate în:

– Roman, str. Panaite Donici nr. 5 (în clădirea Complexului de servicii „Romaniţa”) telefon: 0734.992.216

– Târgu Neamţ, Str. Ştefan cel Mare nr. 62 (Primăria Tg. Neamţ) – telefon: 0734.992.208

– Poiana Teiului (Primăria Comunei Poiana Teiului) – telefon: 0734.992.208

  • la primăria de domiciliu, care are obligaţia legală de a înregistra şi transmite dosarul de evaluare în termen de 5 zile lucrătoare;

Cine depune dosarul:

  • beneficiarul;
  • un reprezentant sau aparţinător al beneficiarului;
  • un reprezentant al organizaţiei neguvernamentale din care face parte beneficiarul;
  • un reprezentant al primăriei de domiciliu sau altor instituţii cu activitate în domeniul social.

Precizare: în situaţia în care solicitantul este reprezentat se vor consemna datele reprezentantului pe cererea de evaluare şi acesta îşi va asuma responsabilitatea transmiterii informaţiilor către beneficiar.

Ce conţine dosarul:

  • Cererea de evaluare în vederea încadrării în grad de handicap;
  • Scrisoare medicală tip emisă de medicul de familie (original) – numai la prima prezentare în cadrul serviciului sau în situaţia în care se solicită evaluare la domiciliu;
  • Referat(e) tip cu starea prezentă de sănătate de la medici specialişti – pentru fiecare dintre afecţiunile pentru care persoana solicită evaluare (original);
  • Anchetă socială (original) tip efectuată de serviciul social specializat din cadrul primăriei în a cărei rază are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap;
  • Buletin/carte de identitate – copie;
  • Pentru pensionari: talon recent de pensie (copie) şi decizie de pensionare pentru incapacitate de muncă (copie);
  • Documente care să ateste statutul socio-profesional actual dacă este cazul: adeverinţă de salariat, adeverinţă elev/student;
  • Documente medicale care să susţină data ivirii deficienţei şi evoluţia bolii (copie);
  • Alte documente solicitate de către specialiştii din cadrul Serviciului de Evaluare Complexă a Persoanelor cu Handicap sau Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap;
  • Examen psihologic – pentru persoanele cu afecţiuni mentale şi psihice (original).

Precizări:

  • Componenţa dosarului va fi analizată pe baza listei de verificare în prezenţa şi cu confirmarea persoanei care depune documentele pentru evaluare.
  • Dosarele incomplete (fără documentele minime prevăzute de lege) nu vor fi înregistrate în registrul propriu al serviciului de evidenţă a persoanelor programate pentru evaluare. Cererea va fi înregistrată în registrul de corespondenţă şi se va transmite persoanei comunicare referitor la necesitatea depunerii documentelor prevăzute de legislaţia în vigoare.
  • În procesul de evaluare, Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap poate solicita completarea dosarului cu investigaţii şi documente suplimentare.

Programarea pentru evaluare:

  • La depunerea dosarului în Serviciul de Evaluare Complexă, solicitantul / reprezentantul acestuia primeşte numărul de înregistrare însoţit de programarea la evaluare.
  • Pentru persoanele care transmit dosarul prin corespondenţă, programarea va fi expediată la adresa de la care s-a primit dosarul, împreună cu orice alte informaţii.
  • Programarea la evaluare se va realiza în termen de maxim 45 zile de la înregistrare, funcţie de diagnosticul principal şi de programul orar stabilit în serviciu, pentru a nu depăşi termenul legal de maxim 60 zile până la înaintarea dosarului către Comisie;
  • Pentru persoanele care solicită reevaluare cu 30 zile înainte de data expirării certificatului de handicap anterior, programarea se va realiza în termen de 10/15 zile de la data depunerii dosarului complet.
  • Pentru persoanele nedeplasabile, aspect confirmat explicit de către medicul de familie în scrisoarea medicală precum şi de ancheta socială emisă de primăria de domiciliu/reşedinţă, se va elibera un fluturaş cu data înregistrării cererii şi confirmarea programării pentru evaluare la domiciliu, după aprobarea de către şeful de serviciu.

Precizare: Traseul de evaluare la domiciliu pentru săptămâna următoare se stabileşte la sfârşitul săptămânii de lucru în funcţie de data depunerii dosarelor şi termenele de revizuire a certificatelor, având în atenţie numărul de dosare depuse pentru zona respectivă.

  • Persoanele vor putea fi reprogramate la cererea acestora, inclusiv pentru evaluare la domiciliu dacă situaţia persoanei s-a modificat, aspect consemnat de documentele precizate anterior.
  1. Evaluarea complexă realizată de echipa de specialişti din cadrul SEC:
  • Evaluarea persoanelor adulte cu handicap este un proces complex şi continuu prin care sunt estimate şi recunoscute particularităţile de dezvoltare, integrare şi incluziune socială a acestora. Procesul presupune colectarea de informaţii cât mai complete şi interpretarea acestora în scopul orientării asupra deciziei şi intervenţiei.
  • Caracteristicile evaluării:
  • este axată pe potenţialul de dezvoltare, integrare şi incluziune socială al adultului, evidenţiază ce ştie şi ce poate face adultul cu handicap, ce abilităţi şi deprinderi are sau poate dezvolta;
  • este bazată pe modelul social al abordării dizabilităţii, presupunând o abordare integratoare a elementelor relevante: sănătate, grad de adaptare psihosocială, nivel de educaţie, grad de dezvoltare a abilităţilor profesionale;
  • este unitară, în sensul că operează cu aceleaşi obiective, criterii, metodologii;
  • este efectuată în echipă, toţi membrii echipei sunt implicaţi activ, fiecare lucrând complementar cu celălalt;
  • respectă drepturile şi demnitatea persoanei cu handicap, precum şi principiul “Nimic pentru noi, fără noi!” care constituie baza oricărei decizii luate în ceea ce priveşte persoana cu handicap.
  • Rezultatele evaluării sunt incluse în Raportul de evaluare complexă respectiv în propunerea de Programul individual de reabilitare şi integrare socială stabilit în urma discuţiilor cu beneficiarul şi reprezentantul legal al acestuia;

Evaluarea complexă se realizează la sediul instituţiei sau la domiciliul beneficiarului:

– LA SEDIUL INSTITUŢIEI, conform programării – pentru toate persoanele care se pot deplasa, cu sau fără sprijin, cu sau fără utilizarea unor mijloace de suport (cârje, bastoane, cadru, fotoliu rulant)

  • Persoanele se vor prezenta la evaluare la data şi ora la care au fost programate, funcţie de afecţiunea principală;
  • Domeniile pentru care se realizează evaluarea sunt:

–         Evaluare medicală – asigurată de medici specialişti;

–         Evaluare socială – asigurată de 3 asistenţi sociali, respectiv 1 sociolog;

–         Evaluare psihologică – asigurată de 4 psihologi;

–         Evaluare educaţională şi vocaţională – realizată de specialistul desemnat ca responsabil de caz (psiholog, asistent social/sociolog);

–         Evaluarea abilităţilor şi gradului de dependenţă – asigurată de responsabilul de caz.

– LA DOMICILIU

  • Evaluarea la domiciliu se realizează în situaţia în care scrisoarea medicală şi ancheta socială justifică faptul că persoana este netransportabilă.
  • Nu se realizează evaluare la domiciliu pentru persoanele care refuză să se prezinte la evaluare în cadrul serviciului

Precizare:

În cazul în care persoana nu se prezintă la evaluare conform programării i se solicită în scris motivarea neprezentării şi exprimarea opiniei privind posibilitatea reprogramării (se transmit două comunicări succesive şi se solicită sprijinul primăriei de domiciliu pentru clarificarea situaţiei). Dacă persoana nu poate fi reprogramată în termenul legal de soluţionare dosarul se clasează şi va fi predat secretariatului CEPAH cu consemnarea motivului pentru care nu s-a realizat evaluarea.

În situaţia în care, urmare a agravării stării de sănătate, persoana nu se poate prezenta la evaluare, aparţinătorii pot depune o cerere în acest sens însoţită de documente suplimentare care să confirme acest fapt (scrisoare medicală şi /sau anchetă socială), dosarul urmând procedura de evaluare la domiciliu, data depunerii cererii de evaluare la domiciliu fiind considerată ca şi dată de depunere a dosarului în serviciu.

  1. Predarea dosarului către CEPAH în vederea stabilirii încadrării în grad de handicap
    • Dosarul este predat CEPAH care emite un certificat în termen de maxim 15 zile lucrătoare;
    • Încadrarea se face în baza dosarului instrumentat de SEC, a propunerii înaintate conform Criteriilor şi precizărilor emise de Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap;
    • Certificatul este trimis beneficiarului de către secretariatul CEPAH în termen de maxim 8 zile lucrătoare de la data emiterii.

DGASPC Neamt

  • Termeni si conditii
  • Politica de cookie-uri
  • Politica de confidentialitate

Ultimele știri

  • Anunt concurs în data de 11.10.2023 pt ocuparea unor posturi de logoped
  • Anunt concurs în data de 10,10,2023 pt ocuparea unor posturi de psiholog
  • Anunt concurs în data de 09.10.2023 pt ocuparea unor posturi de inspector de specialitate si administrator
  • Anunt concurs în data de 06,10,2023 pt ocuparea unor posturi de pedagog sociali
  • COMUNICAT DE PRESTA – “SUPORT – Servicii integrate pentru deprinderi de viata independenta”

Legături utile

  • Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie
  • Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi
  • Ministerul Muncii si Protecției Sociale
  • Guvernul Romaniei
  • Consiliul Județean Neamț
  • Primaria Piatra Neamț
  • Directia de Asistenta Sociala a Municipiului Piatra Neamț
  • Casa Județeană de Pensii Neamț
  • Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Neamț

Info utile

Responsabil Mass Media
 
Magda Vasilache
 

    Responsabil informații de interes public
    Andreea Stratu
    E-mail: loffice@dgaspcneamt.ro.

  • Lista furnizorilor de servicii sociale acreditați și a serviciilor sociale licențiate în baza Legii nr. 197/2012
  • Informații utile privind acreditarea furnizorilor de servicii sociale și a serviciilor sociale
Copyright 2018 - Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Neamț | Toate drepturile rezervate

Accesibilitate

Moduri de accesibilitate

Modul de siguranță pentru epilepsiee
Amortizează culoarea și elimină clipirea
Acest mod le permite persoanelor cu epilepsie să folosească site-ul în siguranță, eliminând riscul de convulsii care rezultă din animațiile intermitente sau intermitente și combinațiile de culori riscante.
Modul pentru deficiențe de vedere
Îmbunătățește vizualul site-ului
Acest mod ajustează site-ul web pentru confortul utilizatorilor cu deficiențe de vedere, cum ar fi vederea degradată, cataractă, altele.
Modul pentru dizabilitate cognitivă
Ajută la concentrarea asupra unui anumit conținut
Acest mod oferă diferite opțiuni de asistență pentru a ajuta utilizatorii cu deficiențe cognitive, cum ar fi dislexia, autismul, CVA și altele, să se concentreze mai ușor pe elementele esențiale ale site-ului web.
Modul ADHD prietenos
Reduce distragerile și îmbunătățește concentrarea
Acest mod îi ajută pe utilizatorii cu ADHD și tulburări de neurodezvoltare să citească, să răsfoiască și să se concentreze mai ușor pe elementele principale ale site-ului web, reducând în același timp semnificativ distragerile.

Dictionar Online

    Experiență lizibilă

    Scalarea conținutului
    Default
    Lupă text
    Font lizibil
    Dislexie
    Evidențiază Titluri
    Evidențiați legături
    Dimensionarea fontului
    Default
    Inaltimea liniei
    Default
    Spatierea dintre litere
    Default
    Aliniat la stanga
    Aliniat in centru
    Aliniat la dreapta

    Experiență plăcută din punct de vedere vizual

    Contrast întunecat
    Contrast de lumină
    Monocrom
    Contrast ridicat
    Saturație ridicată
    Saturație scăzută
    Ajustați culorile textului
    Ajustați culorile titlului
    Ajustați culorile de fundal

    Orientare usoara

    Dezactivați sunete
    Ascunde imagini
    Tastatura virtuala
    Ghid de lectură
    Opriți animațiile
    Masca de citire
    Evidențiați Hover
    Evidențiați Focus
    Cursor mare întunecat
    Cursor mare de lumină
    Tastele de navigare

    Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Neamţ Accessibility Statement

    Accessibility Statement

    • dgaspcneamt.ro
    • 23 September 2023

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to